| STRESZCZENIE
Krzyś bardzo kocha swoją Babcię, która – jak nikt inny – potrafi w zabawie wyczarować dla niego świat pełen przygód. Jednak pewnego dnia Babcia po prostu znika. Rodzice Krzysia nie potrafią, a może nie chcą, odpowiedzieć mu na pytanie: co się stało z Babcią? Chłopiec postanawia odnaleźć Babcię i wraz z Komandosem, ulubioną plastikową zabawką, którą kiedyś dostał od Babci, wyrusza na jej poszukiwanie. W swej wyobraźni dociera do bajkowych krain, gdzie spotyka przedziwne postaci: odrzucone, zapomniane i smutne zabawki , dzieci, które nie chcą dorosnąć, mityczne stwory chroniące dostępu do tajemnicy Czasu. W poszukiwaniach, oprócz Komandosa, Krzysia wspiera jego tajemniczy Anioł Stróż, który pomaga mu zawsze w podejmowaniu trudnych decyzji.
To familijny, mądry spektakl pozwalający dzieciom zrozumieć naturalność zmian w życiu oraz konieczność pogodzenia się z przemijaniem i utratą bliskiej osoby.
Spektakl dla wszystkich widzów od lat 6.
| MAKING OF
materiał z planu:
(dostępny po zalogowaniu na koncie Uczeń):
- MAKING OF | BABCIA MÓWI PA, PA – SCENOGRAFIA I KOSTIUMY
- MAKING OF | BABCIA MÓWI PA, PA – PION OPERATORSKI
(dostępny po zalogowaniu na koncie Nauczyciel):
- MAKING OF | BABCIA MÓWI PA, PA – SCENOGRAFIA I KOSTIUMY
- MAKING OF | BABCIA MÓWI PA, PA – PION OPERATORSKI
(dostępny po zalogowaniu na koncie Student):
- MAKING OF | BABCIA MÓWI PA, PA – SCENOGRAFIA I KOSTIUMY
- MAKING OF | BABCIA MÓWI PA, PA – PION OPERATORSKI
| WSPÓŁAUTORKA TEKSTU
| REŻYSERIA
| AGATA BIZIUK-BRAJCZEWSKA
Reżyserka i dramatopisarka. Absolwentka Wydziału Reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie oraz Historii Sztuki (w perspektywie społecznej i politycznej) w Collegium Civitas w Warszawie. Ukończyła także kurs reżyserii filmowej Studio Prób w Wajda School&Studio.
W teatrze realizuje zwykle przedstawienia oparte na własnych tekstach lub dokonuje daleko posuniętych adaptacji. Jest finalistką Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2013), Jej autorski spektakl Babcia mówi pa, pa wystawiony w Teatrze Rampa w Warszawie zdobył Świadectwo Wysokiej Jakości i Poziomu Artystycznego przyznawane przez Polski Ośrodek ASSITEJ. Reżyserowała m.in. w Teatrze Nowym w Łodzi (Horror Vacui), Teatrze Muzycznym w Gliwicach, w koprodukcji a Walnym Teatrem (Prometeusz), Teatrze Krypta w Szczecinie (Medium Rzeczy Pospolitych), Teatrze Polskim w Poznaniu (Dr@cula. Vagina dentata oraz Konstelacje), Teatrze Rozrywki w Chorzowie (Wariat i zakonnica), Teatrze Dramatycznym w Białymstoku (Shakespeare), Teatrze im. St.I. Witkiewicza w Zakopanem (Opowieści o zwyczajnym szaleństwie oraz Dom widzących ducha), Teatrze Nowym w Poznaniu (Kalina), Teatrze Warsawy W Warszawie (Skłodowska Radium Girl), Teatrze Żydowskim w Warszawie (Pekin).
Współpracuje ze Studiami Filmowymi, w których tworzy teledyski muzyczne.
| WSPÓŁAUTORKA TEKSTU
| AGNIESZKA MAKOWSKA
Aktorka, dramatopisarka, pedagog. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (obecnie Filii w Białymstoku). Jest wykładowcą na tej uczelni.
Wraz z reżyserką Agatą Biziuk współtworzyła teatr Nieformalna Grupa Avis. Współpracowała z Teatrem Adama Walnego, Kompanią Doomsday oraz Vilde&Vogel Figurentheater.
Jest współautorką trzech sztuk dla dzieci, m.in. Babcia mówi pa, pa,, a także jednej dla dorosłych Dracul@. Vagina Dentata. Zajmuje się także scenografią teatralną, m.in. do spektakli: Däumelinchen (Piccolo Theater, Cottbus), Animacje (Śląski Teatr Lalki i Aktora „Ateneum” w Katowicach) . Jako aktorka współpracowała z Teatrami: Pleciuga i Piwnica przy Krypcie w Szczecinie, Teatrem Nowym w Łodzi, Łaźnią Nową w Krakowie, Teatrem Dramatycznym w Białymstoku, Teatrem Syrena w Warszawie. Obecnie współpracuje z teatrem Malabar Hotel, z Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Teatrem Rampa w Warszawie, Teatrem na Pradze oraz Teatrem Figur w Krakowie.
FOTOSY
ZDJĘCIA Z PLANU
Fot. Wojciech Radwański