Witamy na platformie WFDiF.ONLINE

Załóż konto, wybierz profil i korzystaj bezpłatnie

z filmów i materiałów edukacyjnych.

Przejdź do serwisu
The content is not available in your country.
TRAILER SPEKTAKLU

| STRESZCZENIE

Pięćdziesięcioletnia Zofia poznaje o dwadzieścia lat od siebie młodszą Annę, prawniczkę, która ma ją bronić w procesie sądowym. Zofia została oskarżona o przekroczenie uprawnień psychoterapeutki - wejście w intymną relację z pacjentem. Okazuje się nim siedemnastoletni chłopak. Co połączyło tę dwójkę ludzi - pożądanie, uzależnienie emocjonalne, czy fascynacja skrajnie odmienną osobowością? Rodzice chłopca przedstawili w programie telewizyjnym bardzo obciążającą Zofię wersje wydarzeń. Media już osądziły lekarkę, teraz sprawą ma się zająć sąd. Anna zagłębia się w tę historię przyjmując różne punkty widzenia (prawniczki, dziennikarki, matki chłopca). Początkowa nieufność i wrogość między kobietami zaczyna przekształcać się w specyficzną więź. Sztuka Piotra Domalewskiego jest refleksją nad sferą tabu, pozycją kobiety w społeczeństwie, starzeniem się i emocjami, które nieustannie każą nam weryfikować swój światopogląd.

Sztuka została wyróżniona w konkursie na dramat współczesny "Metafory rzeczywistości" w 2015 roku.


| AUTOR TEKSTU

| PIOTR DOMALEWSKI

Reżyser filmowy, scenarzysta, aktor, dramatopisarz. Absolwent Wydziału Aktorskiego krakowskiej PWST oraz reżyserii filmowej na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jego etiuda szkolna Obcy (2013) zdobyła m.in. Grand Prix na międzynarodowym festiwalu Cinemaforum w Warszawie oraz nagrodę za najlepszy scenariusz konkursu Młodego Kina „Piękni Dwudziestoletni” w Warszawie. Kolejne filmy, etiuda Złe uczynki (2016) oraz krótkometrażowa fabuła 60 kilo niczego (2017) nagradzane były na licznych festiwalach w Polsce i za granicą. Niebywały, wręcz olśniewający sukces odniósł kinowy, fabularny debiut Piotra Domalewskiego Cicha noc (2017). Na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 2017, oprócz Wielkiej Nagrody Festiwalu „Złotych Lwów”, film zdobył pięć innych ważnych nagród, w tym Nagrodę Dziennikarzy, Nagrodę Jury Młodzieżowego, Nagrodę Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych oraz Nagrodę Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych. Rok później film otrzymał prestiżową Polską Nagrodą Filmową „Orzeł” aż w czterech kategoriach: Najlepszy film, Najlepszy scenariusz, Najlepsza reżyseria, Odkrycie roku, a także Nagrodę Publiczności. Cicha noc zdobyła kolejne nagrody na festiwalach filmowych w Polsce i poza jej granicami: w Chicago, Kijowie, Swietłogorsku, Tbilisi i Paryżu.
Jako dramatopisarz Domalewski został dwukrotnie wyróżniony w konkursie na polski dramat współczesny „Metafory rzeczywistości”: sztuka Pięć metrów kwadratowych (pierwowzór Alicji w krainie koszmarów) zdobyła Nagrodę Dziennikarzy (2014,) a Kobieta w lustrze (pierwotny tytuł Cisza) otrzymała wyróżnienie Jury (2015). Obie sztuki zostały zrealizowane w cyklu TEATROTEKA w WFDiF.


| REŻYSERIA

| WALDEMAR RAŹNIAK

Reżyser i aktor, Dziekan Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej (gdzie w 2011 roku ukończył Wydział Reżyserii, a w 2013 doktoryzował się). Ukończył również aktorstwo dramatyczne w PWST w Krakowie (2006), zarządzanie kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim (2006) oraz kurs „Singing in the Theatre” w Conservatoire for Music & Theatre w Guildford (Wielka Brytania). Odbył staż reżyserski w Rosyjskiej Akademii Sztuki Teatralnej GITIS w Moskwie.

Zadebiutował spektaklem Wassa Żeleznowa M. Gorkiego w Och-Teatrze (w rolach głównych Krystyna Janda, Jerzy Trela, 2010). Wyreżyserował: Burzę W. Szekspira (Białostocki Teatr Lalek, 2015), Otella W. Szekspira (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2015), operę Orlando Paladino J. Haydna (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie - UMFC i AT, 2015); Mistrza i Małgorzatę M. Bułhakowa (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2015); Aksamitnego Królika M. Wiliams (Teatr Guliwer w Warszawie, 2014), Joannę Szaloną; Królowę J. Janiczak (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2013), Pogorzelisko W. Mouawada, Bordel Formidable! | Extravaganza wg Ionesco/Krasińskiego, Wieczór Kuglarzy I. Bergmana (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2014-2012), Scenę na wypadek deszczu O. Cottona (Teatr Powszechny w Łodzi, 2013), Morfinę wg J. i M. Bułhakowów (Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, 2011), Czyż nie dobija się koni? wg. H. McCoy'a (WTT w Bytomiu, 2011), Scenariusz dla Trzech Aktorów B. Schaeffera (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2010), Idiotę wg F. Dostojewskiego w teatrze Collegium Nobilium (dyplom reżyserski, 2009), operę elektroniczną Solaris na podstawie powieści S. Lema (Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu — wyróżnienie, 2008), etiudę Hamlet (Festiwal Szekspirowski w Gdańsku, 2008). W 2005 r. napisał libretto i wyreżyserował musical Wampir na podstawie powieści W. Reymonta (PWST i Akademia Muzyczna w Krakowie).

Grał m.in. w przedstawieniach PWST Kraków: Zielona gęś w reż. Marty Stebnickiej, Wieczór Trzech Króli w reż. Jerzego Stuhra, Wizja Mozarta w reż. Romana Gancarczyka, jak również w Ryszardzie III w reż. J. Stuhra w Teatrze Ludowym w Krakowie. Wystąpił w cyklu Niekabaretów Macieja Nowaka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku oraz w filmach Mniejsze zło Janusza Morgensterna, Mała Moskwa, 80 milionów i Fotograf Waldemara Krzystka.

Reżyseria Waldemar Raźniak
AUTOR TEKSTU Piotr Domalewski
ZDJĘCIA Krzysztof Ptak PSC
MUZYKA Karol Nepelski
SCENORGRAFIA Ewa Gdowiok
KOSTIUMY Emilia Czartoryska
MONTAŻ Maciej Szydłowski
DŹWIĘK Michał Robaczewski, Aleksandra Pniak
KIEROWNICTWO PRODUKCJI Paweł Mantorski
REDAKTOR PROWADZĄCY Krzysztof Domagalik
OPIEKA ARTYSTYCZNA Maciej Wojtyszko
PRODUCENT Włodzimierz Niderhaus
DOROTA SEGDA Zofia
PATRYCJA SOLIMAN Anna
STANISŁAW LINOWSKI Jakub

FOTOSY

ZDJĘCIA Z PLANU

Fot. Wojciech Radwański 

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki. Aby uzyskać więcej informacji na temat celu używania cookies i możliwości zmiany ustawień dotyczących cookies przejdź do polityki prywatności.

Udostępnij przez e-mail

WFDIF.ONLINE