| STRESZCZENIE
Pełna absurdalnego humoru opowieść o niezgodzie na banał i szarość codziennego życia. Kasia, młoda żona i matka, buntuje się przeciw narzuconej jej przez okoliczności roli „kury domowej”. Dzięki swej wybujałej wyobraźni powołuje do życia inne Kasie, obsadzając siebie w rolach życiowych – jej zdaniem – bardziej kolorowych, ciekawszych, niosących ze sobą silne emocje i możliwość przeżycia intrygujących przygód. Fantazjuje, stawiając się w sytuacjach czasami niebezpiecznych, czy wręcz groźnych, ale z pewnością nie tak nudnych, jak jej codzienna egzystencja. A ponieważ pożywkę dla jej wyobraźni stanowią zdarzenia i sytuacje kreowane przez kino popularne – spektakl pełen jest obrazowych odniesień, czy wręcz aluzji do filmowych konwencji, gatunków, czasami nawet ujęć nasuwających skojarzenia z filmami Tarantino, czy „czarnym kryminałem”. Reżyser mnoży absurdalne sytuacje i gagi, zaburza tradycyjną narrację, budując intrygującą i atrakcyjną dla widza strukturę „fantazji w fantazji”.
| NAGRODY
Spektakl otrzymał Nagrodę Publiczności oraz nagrody za scenografię (Paulina Czernek-Banecka), muzykę (Paweł Jabłoński), drugoplanową rolę kobiecą (Kaja Walden) podczas 4. edycji festiwalu TEATROTEKA Fest w 2020 roku.
| AUTOR TEKSTU
| WOJCIECH TREMISZEWSKI
Aktor, reżyser, scenarzysta, edukator Stowarzyszenia Teatralno-Edukacyjnego Teatru Wybrzeżak w Gdańsku. Członek grupy teatralnej Muflasz i kabaretu Limo. Założyciel i koncepcyjny lider trójmiejskiego teatru improwizacji W Gorącej Wodzie Kompani. Od 2006 roku improwizuje na scenie, m.in. w kabaretowym serialu improwizowanym Spadkobiercy. Występuje m.in. w monodramie swojego autorstwa Adama Mickiewicza liryczna próba odnalezienia się w branży rozrywkowej. Za sztukę Kasie otrzymał w 2018 roku I Nagrodę w otwartym konkursie dramaturgicznym na utwór dla TEATROTEKI ogłoszonym przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS i WFDiF.
| REŻYSERIA
| FILIP GIELDON
Urodzony w Sztokholmie reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta, dramatopisarz. W wieku 26 lat powrócił do kraju swoich rodziców i podjął studia na Wydziale Reżyserii PWSFTViT w Łodzi (dyplom 2015). Reżyser i scenarzysta kilkunastu etiud, dokumentów i krótkich filmów fabularnych, m.in. Pocałunek (pokazany na ponad 100 festiwalach na całym świecie, otrzymał ponad 20 nagród), Luna (Nagroda za reżyserię na FPFF w Gdyni w konkursie Młodego Kina (2015), Egzamin dojrzałości (Główna Nagroda na Festiwalu „Prowincjonalia” we Wrześni, 2016). Równolegle z twórczością filmową rozwija działalność teatralną. Reżyseruje spektakle m.in. w Teatrze WARSawy (Gruzy, 2013), Teatrze Śląskim w Katowicach (Antygona w Nowym Jorku, 2016), Teatrze Aleksandra Fredry W Gnieźnie (Panna Julia, 2017), Teatrze Dramatycznym w Koszalinie (Rewolta, 2017), Teatrze „Bagatela” w Krakowie (Szklana menażeria, 2018). Jego debiut dramaturgiczny, sztuka Szwedzkie blade blondynki nie idą do nieba, zakwalifikowała się w 2019 roku do półfinału Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej.
FOTOSY
ZDJĘCIA Z PLANU
Fot. Wojciech Radwański