| STRESZCZENIE
Komedia na temat wyobcowania młodego człowieka, pogrążającego się w coraz większym stopniu w wirtualnej rzeczywistości. Bohater, próbujący za wszelką cenę dojść do perfekcji w opanowaniu komputerowej gry, z czasem traci zupełnie kontakt z otaczającym go światem. Zrywając relację z rodzicami i rówieśnikami, ignorując wszystkie przyjemności i problemy dnia codziennego, izoluje się od wszystkich i od wszystkiego. Ku przerażeniu bezradnych rodziców staje się niemal przypadkiem klinicznym. A jednak za sprawą przewrotnego losu bohater, w finale sztuki, zdaje się być człowiekiem spełnionym i szczęśliwym.
| AUTOR TEKSTU
| KAROL LEMAŃSKI
Z wykształcenia jest informatykiem. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej na Politechnice Warszawskiej (1996). Ukończył także podyplomowe studia Menedżer Sprzedaży na Wydziale Zarządzania UW (2017) oraz studia Coachingu i Mentoringu w Laboratorium Psychoedukacji Uniwersytetu SWPS (2018). Sztuka O człowieku, który siedział tyłem jest jego debiutem literackim. Autor otrzymał za nią II Nagrodę w otwartym konkursie dramaturgicznym na utwór dla TEATROTEKI rozpisanym przez WFDiF w Warszawie oraz Stowarzyszenie Autorów ZAiKS (2018).
| REŻYSERIA
| MACIEJ WIKTOR
Reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta. Ukończył filologię rosyjską ze specjalizacją teatrologiczną oraz psychologię na Uniwersytecie Gdańskim. Studiował reżyserię filmową na NTNU w Norwegii i University of Iceland w Reykjaviku. Kontynuuje naukę na Filologicznym Studium Doktoranckim UG oraz w Katedrze Intermediów ASP w Gdańsku. Reżyser, scenarzysta i producent krótkometrażowych filmów fabularnych, m.in. Dotyk pośredni (2013), Wydech (2014), Kłamca (2015), Transfer kosmicznej energii (2019), pokazywanych i nagradzanych na polskich i zagranicznych festiwalach. Reżyserował odcinki serialu telewizyjnego Barwy szczęścia, był II reżyserem przy 10 spektaklach projektu TEATROTEKA WFDiF. W teatrze pracował jako asystent reżysera z Nikołajem Koladą przy spektaklach Rewizor w Teatrze Studio w Warszawie i Statek szaleńców w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Reżyserował liczne tzw. czytania performatywne współczesnych dramatów, głównie rosyjskich. Reżyserował spektakle teatralne na scenach w Rosji: w Okręgowym Teatrze Dramatycznym w Kaliningradzie i w Teatrze Nikołaja Kolady w Jekaterynburgu.
FOTOSY
ZDJĘCIA Z PLANU
Fot. Wojciech Radwański